საწრეო




საწრეო მუშაობა ქართულ ენასა და ლიტერატურაში
წრის დასახელება: „ჩვენ ვკითხულობთ ყველაზე მეტს“
წრის ხელმძღვანელი:  თამარ ზაზუნაშვილი
2019-20120 სასწავლო წელს მე-5 კლასის ბაზაზე, I  სემესტრის განმავლობაში ჩატარდება საწრეო მუშაობები, რომლის მიზანია მოსწავლეებში წიგნიერების განვითარების ხელშეწყობა.
საწრეო მუშაობაში საკუთარი სურვილის მიხედვით ჩაერთვებიან მე-51 კლასის მოსწავლეები.
საწრეო მუშაობის მიზანი:
 ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლების ძირითადი მიზნები:
Ø  განუვითაროს მოზარდს ძირითადი საკომუნიკაციო უნარები (მოსმენა, ლაპარაკი, კითხვა, წერა);
Ø  გამოუმუშაოს წერითი და ზეპირი მეტყველების კულტურა;
Ø  განუვითაროს საკუთარი აზრის ლოგიკური თანამიმდევრობით გამოთქმისა და სხვადასხვა დანიშნულების წერილობითი ტექსტის შექმნის უნარი;
Ø  ჩამოუყალიბოს დამოუკიდებელი, შემოქმედებითი და რეფლექსური აზროვნების უნარი;
Ø  შეაყვაროს კითხვა; გამოუმუშაოს ლიტერატურის, როგორც სიტყვის ხელოვნებისა და კულტურის ფაქტის, აღქმისა და გაცნობიერების უნარი; 
Ø  გააცნობიერებინოს ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო კულტურა, როგორც ცვლილებისა და განვითარების მუდმივმოქმედი პროცესი.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:


მიმართულება: ზეპირმეტყველება
შედეგების ინდექსი
სტანდარტის შედეგები
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ქართ.დაწყ.(II).1
სამეტყველო ქცევის წარმართვა საკომუნიკაციო მიზნისა და კონტექსტის შესაბამისად.
ქართ.დაწყ.(II).2 
სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტების მოსმენა და გაგება-გააზრება; ტექსტებზე მსჯელობა და დასკვნის გამოტანა.
ქართ.დაწყ.(II).3

სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ნაცნობი ტექსტების ინტერპრეტირება და შეფასება; მათ მიმართ პირადი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა; მხატვრული ნაწარმოების ესთეტიკური შეფასება (საწყის დონეზე).
ქართ.დაწყ.(II).4 
სათანადო ლექსიკის, ნასწავლი ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებების ამოცნობა და  ადეკვატურად გამოყენება.
ქართ.დაწყ.(II).5 
ზეპირმეტყველების ნაცნობი სტრატეგიების შერჩევა და გამოყენება მიზნის შესაბამისად.

1.     მიმართულება: კითხვა
შედეგების ინდექსი
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
ქართ.დაწყ.(II).6.
სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტების წაკითხვა, გაგება და გაანალიზება არსებითი მნიშვნელობის მქონე საკითხების/დეტალების გათვალისწინებით.
ქართ.დაწყ.(II).7.
წაკითხული ტექსტების ინტერპრეტირება, დასაბუთებული დასკვნის გამოტანა და შეფასება; ტექსტების მიმართ პირადი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა; კითხვიგამოწვეული განწყობილებისა და შთაბეჭდილების გადმოცემა.
ქართ.დაწყ.(II).8.
სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტების ლექსიკური და სემანტიკური მახასიათებელების,  სტრუქტურულ-კომპოზიციური ელემენტებისა და ენობრივ-გამომსახველობითი ფორმების ამოცნობა.
ქართ.დაწყ.(II).9.
კითხვის ნაცნობი სტრატეგიების შერჩევა და გამოყენება მიზნის შესაბამისად.


1.     ენობრივი ცოდნა და უნარ-ჩვევები
ა) ენის ლექსიკოლოგიური ასპექტი: აქტიური ლექსიკური ფონდის შევსება სხვადასხვა დარგობრივი ცნებებითა და ტერმინებით, მხატვრული ნაწარმოებების შესწავლისას ათვისებული ლექსიკური ერთეულებითა თუ ფრაზეოლოგიზმებით; ახალი სიტყვებისა და ფრაზების გააზრებულად წარმოება ნაცნობი მოდელების მიხედვით.




საწრეო მუშაობის განრიგი: საწრეო მუშაობა ჩატარდება კვირაში ერთი დღე -პარასკევი, გაკვეთილების დასრულების შემდეგ. საწრეო მუშაობის შესახებ ყველა ინფორმაცია, წრის მუშაობის ამსახველი ფოტო მასალა სისტემატურად განთავსდება სკოლის ფეისბუქ გვერდზე: https://www.facebook.com/profile.php?id=100001018356742



საწრეო მუშაობის პროგრამა
2019-2020 სასწავლო წელი / I სემესტრი
თემა
საკითხის დაზუსტება
თარიღი
შენიშვნა

1.
რევაზ ინანიშვილი




1.1.
„მუხა“
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ. პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
4.10.2019.

1.2.
„ძალიან პატარა დიდ ქვეყანაში“
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ. პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
11.10.2019.

1.3.
„სად ცხოვრობს მეზღაპრე“
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ. პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
18.10.2019

1.4.
„ზამთრის ზღაპარი“
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ. პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
25.10.2019

1.5.
„პატარა ბიჭის ფიქრები“
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ. პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
1.11.2019

2.
                 გოდერძი ჩოხელი




2.1.
„გუგული“
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ. პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
8. 11.2019

2.2.
„ენძელა“
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ. პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
15.11.2019

2.3
„ტყის ქათამი“
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ. პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
22.11.2019

2.4.
„წერტილი და მძიმე“
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ. პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
29.11.2019

2.5.
„მგელი“
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ. პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
6.12.2019

2.6.
„თევზის წერილები“
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ. პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
13.12.2019

2.7
„ცასწავალა“
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ. პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
20.12.2019



წრის ხელმძღვანელი: ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი თამარ ზაზუნაშვილი


Comments