საწრეო
საწრეო მუშაობა ქართულ ენასა და ლიტერატურაში
წრის დასახელება: „ჩვენ ვკითხულობთ ყველაზე მეტს“
წრის ხელმძღვანელი: თამარ ზაზუნაშვილი
2019-20120 სასწავლო წელს მე-5 კლასის ბაზაზე, I სემესტრის
განმავლობაში ჩატარდება საწრეო მუშაობები, რომლის მიზანია მოსწავლეებში წიგნიერების
განვითარების ხელშეწყობა.
საწრეო მუშაობაში საკუთარი სურვილის
მიხედვით ჩაერთვებიან მე-51 კლასის მოსწავლეები.
საწრეო
მუშაობის მიზანი:
ქართული ენისა
და ლიტერატურის სწავლების ძირითადი მიზნები:
Ø განუვითაროს
მოზარდს ძირითადი საკომუნიკაციო უნარები (მოსმენა,
ლაპარაკი, კითხვა, წერა);
Ø გამოუმუშაოს
წერითი და ზეპირი მეტყველების კულტურა;
Ø განუვითაროს
საკუთარი აზრის ლოგიკური თანამიმდევრობით გამოთქმისა და სხვადასხვა დანიშნულების წერილობითი
ტექსტის შექმნის უნარი;
Ø ჩამოუყალიბოს
დამოუკიდებელი, შემოქმედებითი და რეფლექსური აზროვნების უნარი;
Ø შეაყვაროს
კითხვა; გამოუმუშაოს ლიტერატურის, როგორც სიტყვის ხელოვნებისა და კულტურის ფაქტის,
აღქმისა და გაცნობიერების უნარი;
Ø გააცნობიერებინოს
ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო კულტურა, როგორც ცვლილებისა და განვითარების მუდმივმოქმედი
პროცესი.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
მიმართულება:
ზეპირმეტყველება
|
|
შედეგების ინდექსი
|
სტანდარტის შედეგები
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
|
ქართ.დაწყ.(II).1
|
სამეტყველო ქცევის წარმართვა საკომუნიკაციო მიზნისა
და კონტექსტის შესაბამისად.
|
ქართ.დაწყ.(II).2
|
სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტების მოსმენა და გაგება-გააზრება; ტექსტებზე მსჯელობა და დასკვნის გამოტანა.
|
ქართ.დაწყ.(II).3
|
სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ნაცნობი ტექსტების ინტერპრეტირება და შეფასება; მათ მიმართ პირადი დამოკიდებულების გამოხატვა
და ახსნა; მხატვრული
ნაწარმოების ესთეტიკური
შეფასება (საწყის დონეზე).
|
ქართ.დაწყ.(II).4
|
სათანადო ლექსიკის, ნასწავლი ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებების ამოცნობა
და ადეკვატურად გამოყენება.
|
ქართ.დაწყ.(II).5
|
ზეპირმეტყველების ნაცნობი სტრატეგიების შერჩევა და
გამოყენება მიზნის შესაბამისად.
|
1.
მიმართულება:
კითხვა
|
|
შედეგების ინდექსი
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
|
ქართ.დაწყ.(II).6.
|
სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტების წაკითხვა, გაგება და გაანალიზება
არსებითი მნიშვნელობის მქონე საკითხების/დეტალების გათვალისწინებით.
|
ქართ.დაწყ.(II).7.
|
წაკითხული ტექსტების
ინტერპრეტირება, დასაბუთებული დასკვნის გამოტანა და შეფასება; ტექსტების მიმართ პირადი
დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა; კითხვით გამოწვეული
განწყობილებისა და შთაბეჭდილების გადმოცემა.
|
ქართ.დაწყ.(II).8.
|
სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტების
ლექსიკური და სემანტიკური მახასიათებელების, სტრუქტურულ-კომპოზიციური
ელემენტებისა და ენობრივ-გამომსახველობითი ფორმების ამოცნობა.
|
ქართ.დაწყ.(II).9.
|
კითხვის ნაცნობი სტრატეგიების შერჩევა და გამოყენება მიზნის
შესაბამისად.
|
1. ენობრივი ცოდნა და უნარ-ჩვევები
ა) ენის
ლექსიკოლოგიური ასპექტი: აქტიური ლექსიკური ფონდის შევსება სხვადასხვა დარგობრივი ცნებებითა და ტერმინებით,
მხატვრული ნაწარმოებების შესწავლისას ათვისებული ლექსიკური ერთეულებითა თუ ფრაზეოლოგიზმებით;
ახალი სიტყვებისა და ფრაზების გააზრებულად წარმოება
ნაცნობი
მოდელების მიხედვით.
საწრეო მუშაობის განრიგი: საწრეო მუშაობა ჩატარდება კვირაში ერთი დღე -პარასკევი,
გაკვეთილების დასრულების შემდეგ. საწრეო მუშაობის შესახებ ყველა ინფორმაცია, წრის მუშაობის
ამსახველი ფოტო მასალა სისტემატურად განთავსდება სკოლის ფეისბუქ გვერდზე: https://www.facebook.com/profile.php?id=100001018356742
საწრეო მუშაობის პროგრამა
2019-2020 სასწავლო წელი / I სემესტრი
№
|
თემა
|
საკითხის
დაზუსტება
|
თარიღი
|
შენიშვნა
|
1.
|
რევაზ
ინანიშვილი
|
|||
1.1.
|
„მუხა“
|
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ.
პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
|
4.10.2019.
|
|
1.2.
|
„ძალიან პატარა დიდ ქვეყანაში“
|
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ.
პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
|
11.10.2019.
|
|
1.3.
|
„სად ცხოვრობს მეზღაპრე“
|
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ.
პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
|
18.10.2019
|
|
1.4.
|
„ზამთრის ზღაპარი“
|
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ.
პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
|
25.10.2019
|
|
1.5.
|
„პატარა ბიჭის ფიქრები“
|
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ.
პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
|
1.11.2019
|
|
2.
|
გოდერძი ჩოხელი
|
|||
2.1.
|
„გუგული“
|
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ.
პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
|
8. 11.2019
|
|
2.2.
|
„ენძელა“
|
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ.
პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
|
15.11.2019
|
|
2.3
|
„ტყის ქათამი“
|
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ.
პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
|
22.11.2019
|
|
2.4.
|
„წერტილი და მძიმე“
|
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ.
პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
|
29.11.2019
|
|
2.5.
|
„მგელი“
|
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ.
პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
|
6.12.2019
|
|
2.6.
|
„თევზის წერილები“
|
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ.
პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
|
13.12.2019
|
|
2.7
|
„ცასწავალა“
|
მოთხრობის კითხვა და გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა მოთხრობის ირგვლივ.
პერსონაჟების დახასიათება და შედარება
|
20.12.2019
|
წრის ხელმძღვანელი: ქართული ენისა და
ლიტერატურის მასწავლებელი თამარ ზაზუნაშვილი
Comments
Post a Comment